כיום, עסקים רבים, הן גדולים, הן בינוניים, הן קטנים, משתמשים בשיווק עסקים בדיגיטל, בייחוד מאז פרוץ הקורונה אל חיינו. עולם העסקים חווה שינויי דיגיטציה בכל המשתמע מכך והחל להנגיש את שירותיו ברחבי הדיגיטל. עסקים מגדילים את מערכי השיווק שלהם בדיגיטל ואף מבצעים שיווק האחד של השני לעיתים כאשר מדובר בתחומים משלימים למשל.
כך למעשה, גילו בעלי העסקים שקהל הלקוחות שלהם גדול הרבה יותר מאי פעם, ונמצא ברחבי האינטרנט – הלקוחות הפוטנציאליים הבאים, הן מבחינה פיזית והן מבחינת תחומי עניין. לקהל זה, ניתן להגיע באמצעות מספר קליקים בעזרת מגוון טכניקות שיווק דיגיטליות.
שיווק עסקים – עיקרון פילוח השוק:
בתחום הדיגיטל קיימים מספר חוקים העשויים לסייע לכם לקבל תוצאות יותר טובות בין היתר. אחד מעקרונות השיווק לפיהם מומלץ לעבוד ולהכיר הוא עיקרון פילוח השוק. ביחס לשיטות השיווק המסורתיות יותר, בהן למעשה קיימת פנייה לקהלים רבים במסגרת של קמפיין אחד למשל, ניתן לומר ששיווק עסקים בדיגיטל מתבצע בצורה בה קיימת פנייה ממוקדת לקהלים שעוברים פילוח, באמצעות יצירה של מספר מודעות ומספר קמפיינים שונים.
לכן, במידה והנכם פונים לשיווק בדיגיטל, רצוי ואף מומלץ להכיר את הזירה בה אתם מתכננים לעבוד, בעיקר על קהלי היעד, צרכיהם ומאפייניהם, כך שתוכלו לבנות, לבצע ולהתאים קמפיינים נכונים יותר ומותאמים יותר עבור כל קהל, כך שהמודעה תוכל לפנות ישירות לקהל הרלוונטי.
מעקב ושיפור התוצאות:
לאחר כל יצירת מודעה וקמפיין, רצוי ואף מומלץ לבצע בקרה וניתוח של הנתונים על כל המשתמע מכך, על מנת שניתן יהיה לאמוד את הצלחתם בפועל ולמדוד את אותה ההצלחה לצד בדיקת נתונים מדוייקים, כמו למשל טראפיק, חשיפות, הקלקות, CTR (Click Through Rate).
את בדיקת וניתוח התוצאות מומלץ לבצע על מנת שניתן יהיה לשפר את הקמפיין לייב כל עוד ניתן, כלומר כל עוד הוא עדיין באוויר, במטרה להשיג תוצאות הרבה יותר טובות.
לדוגמה, במידה ואחת המודעות שלכם אינה מניבה תוצאות טובות, אינה עומדת ביעדים שהגדרתם למשל, ניתן לבצע עבורה התאמות כמו למשל קריאייטיב ולבחון אם חלים שינויים, או למשל ניתן להחליף את המודעה הנ"ל במודעה אחרת שעשויה להתאים יותר.
ביצוע אופטימיזציה:
חשוב מאוד להקפיד לבצע אופטימיזציה, כלומר עריכה והתאמה של המודעות שלכם בהתאם ליעדים, לתוצאות הרצויות ובהתאם לנתונים הקיימים שנצברו במודעה עד כה. זה נושא חשוב מאוד בתחום שיווק עסקים בדיגיטל כחלק מניסיון להצלחה בזירה זו. יש לייצר תשתית יציבה שתאפשר למודעה שלכם להתקדם מבחינת הדירוג של גוגל, כך שגולשים המחפשים מידע ו/או שירותים כמו שאתם מציעים, יוכלו להגיע לעסק שלכם בקלות יתרה.
דוגמה לשיווק עסקים:
אחת הדוגמאות לשיווק עסקים הינה למשל שיווק עורכי דין – מדובר בעסק שחשוב מאוד להקפיד ולתחזק, לקדם בצורה מקצועית ושקולה. לכן, במרבית המקרים שיווק של עורכי דין מתבצע על ידי חברות של קידום אתרים לעורכי דין, הן אורגני והן ממומן (SEO & PPC).
כך למשל, קיימים מגוון סוגי עסקים שעל מנת לשווק אותם חשוב להכיר מספר הגבלות עליהם, כמו למשל על שמאים או עורכי דין לדוגמה. למשל, אצל עורכי דין אסור לפרסם תוכן פוגעני / מטעה, חל איסור לפרסם באפליקציות / אתרים המיועדים לקטינים, חל איסור להשתמש ב-Pop-Ups למשל.
איך מרכיבים שיווק עסקים מוצלח?
יש לנתח את העסק ובהתאם לכך ליצור את האסטרטגיה הנכונה והטובה ביותר עבורו בהתאם לתקציב ובהתאם למטרותיו – האם צריך פרסום בדיגיטל? בטלוויזיה? בעיתונות? האם קידום אורגני? קידום ממומן? מהם הנתונים שהעסק רוצה לראות במיוחד?