תוכניות שותפים הן סוג של אסטרטגיית שיווק מבוססת ביצועים שעסקים מפעילים כדי להרחיב את קהל הלקוחות שלהם ולהניע יותר מכירות. תוכניות אלה מערבות שותף – אדם או ישות שאינם מועסקים על ידי העסק – אשר מקדם מוצרים או שירותים של חברה. בתמורה, השותף מקבל עמלה מהחברה בכל פעם שהקידום שלו מוביל למכירה. תהליך זה יוצר מערכת יחסים מועילה בין העסק לשותף: העסק זוכה לחשיפה ומכירות פוטנציאליות, והשותף מרוויח כסף ממאמצי הקידום שלו.
מודל כלכלי של תוכנית שותפים
המודל הפיננסי העומד בבסיס תוכנית שותפים הוא מבוסס ביצועים, מה שאומר ששותפים משלמים עבור תוצאות ולא מאמצים. מודל זה כולל בעיקר שלושה שחקנים: המפרסם (העסק המציע את המוצר או השירות), המפרסם (השותף) והצרכן. ככה זה עובד:
- המפרסם מספק קישור או קוד שותף ייחודי לשותף.
- השותף מקדם את המוצרים או השירותים של המפרסם באמצעות הקישור או הקוד, לרוב באמצעות יצירת תוכן כגון פוסטים בבלוג, פוסטים במדיה חברתית או סרטוני YouTube.
- הצרכן לוחץ על קישור השותפים ומבצע רכישה.
- מעקב אחר המכירה מתבצע באמצעות קישור השותפים הייחודי.
- השותף מתוגמל בעמלה מהמכירה.
שיעור העמלה הוא בדרך כלל אחוז מהמכירה ומשתנה בהתאם למדיניות המפרסם ולמוצר או השירות הנמכר. חלק מתוכניות השותפים מציעות גם סכום קבוע לכל מכירה או ליד.
שיווק שותפים ושופיפיי
ל- Shopify, פלטפורמת מסחר אלקטרוני מובילה, יש תוכנית שותפים משלה ותומכת גם במגוון רחב של תוכניות שותפים של צד שלישי. בתור שותף של Shopify, אתה יכול להרוויח כסף על ידי קידום Shopify עצמה. עבור כל סוחר חדש שמופנה אל Shopify, שותפים יכולים להרוויח עד $58 עבור כל משתמש שנרשם לתוכנית בתשלום, או עד $2000 עבור כל הפניה פלוס.
יתר על כן, סוחרי Shopify יכולים למנף שיווק שותפים כדי להגדיל את החנויות המקוונות שלהם. הם יכולים ליצור תוכנית שותפים משלהם או לשתף פעולה עם רשתות שותפים קיימות כדי להגיע לשותפים פוטנציאליים. Shopify תומכת גם במגוון אפליקציות המפשטות את תהליך ההגדרה, הניהול והמעקב אחר תוכנית שותפים.
גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון
תוכניות שותפים יכולות להיות דרך נפלאה להרוויח כסף או לקדם את המוצרים או השירותים שלך. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים לאסטרטגיית שיווק שותפים מוצלחת:
בחר את המוצרים או השירותים הנכונים: שותפים צריכים לבחור לקדם מוצרים או שירותים המתאימים לנישה ולתחומי העניין של הקהל. כמו כן, עסקים צריכים לגייס שותפים שיש להם את הקהל המתאים להצעות שלהם.
אסטרטגיית קידום: קידום אפקטיבי הוא מעבר לשיתוף של קישור שותף. שותפים צריכים לספק ערך לקהל שלהם, בין אם זה באמצעות סקירות מפורטות של מוצרים, מדריכי הדרכה או פוסטים השוואה.
אמון ושקיפות: שותפים חייבים לחשוף את יחסי השותפים שלהם לקהל שלהם כדי לשמור על אמון ולציית להנחיות המשפטיות. גם עסקים צריכים להבטיח שתנאי תוכנית השותפים שלהם ברורים והוגנים.
מעקב וניתוח: גם שותפים וגם עסקים צריכים לעקוב אחר הביצועים של מאמצי השותפים שלהם כדי לייעל את האסטרטגיה ולמקסם את הרווחים.
ללמוד לנהל תוכנית שותפים
בקורס הדיגיטלי של אביב מלכא (https://www.avivmalka.com/), אתה יכול ללמוד איך לנהל תוכנית שותפים ולבנות אתרי שופיפיי. הקורס מכסה את כל היסודות, כולל איך למצוא שותפים, איך ליצור תוכנית שותפים, איך לעקוב אחר ביצועים ועוד. בנוסף, הקורס כולל דוגמאות וטיפים מעשיים שיעזרו לך להתחיל ליישם את מה שלמדת מיד.
הנה כמה מהדברים שאתה יכול ללמוד בקורס:
- איך למצוא שותפים מתאימים לתוכנית שלך
- איך ליצור תוכנית שותפים אטרקטיבית
- איך לעקוב אחר ביצועים של תוכנית השותפים שלך
- איך להשתמש בשופיפיי לבניית אתר שותפים
- איך לייצר לידים ומכירות עם תוכנית שותפים